woensdag 4 juli 2012

En het startschot is gegeven...

Beste bloglezers, 


het aftellen is begonnen : binnen ongeveer anderhalve maand zit ik op de vlieger naar Peru. Peru Peru Peru! Ik kijk er al erg naar uit, maar eerst wil ik nog genieten van de vakantie die me hier te wachten staat. Ik ga onder andere nog naar het Zwarte Woud, de heimat, parkpop en naar Oostenrijk. 
Zonet vertelde mij een lief meisje uit Peru , dat nu zelf voor een jaar in Duitsland verblijft met AFS, dat mijn naam in het Spaans betekenis heeft. Ze is superlief, spreekt ondertussen een aardig mondje Duits en is op een of andere manier een bron van geruststelling voor mij. Ik kan haar alles vragen en zij vertelt mij veel over haar land en de locale gewoontes. Ze maakt veel reclame voor het Peruaanse eten daar ze waarschijnlijk nooit  fan zal worden van de Duitse vettigheden. Maroussia, weliswaar Marucha geschreven ( hoe je mijn naam dan ook uitspreekt) betekent niets meer dan "steak met zeevruchten" in Latijns Amerika. Misschien beleef ik dus wel eens een jaar zonder gekke varianten van mijn naam : ik denk aan MarOUssia, MaroussIa, Maruschka, of in het ergste geval MaTruschka , aub zeg! Goede vooruitzichten dus, vooral met zo een leuk contactpersoon aan mijn zij. 
Duuus, hoogstwaarschijnlijk vertrek ik op 7 september. Om 8. 00 uur zou het vliegtuig opstijgen richting Madrid. Dit houdt in dat we om 5.00 uur op de luchthaven aanwezig moeten zijn. En ja, dat betekent concreet dat iedereen die me wil begeleiden naar Zaventem nog veeel vroeger uit zijn nest moet. Er zijn nogal wat voorwaarden verbonden aan zo een jaartje buitenland hé. Vanuit Madrid vliegen we dan met zen allen naar de eindbestemming: Peru. Eerst naar Lima op aankomstcamp en daarna zullen we wel nog zien ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten